50 fölött sem áll meg az élet – sportolj minél többet!

0
246

A sportot bármely korban el lehet kezdeni, szokták mondani, és ez így is van. Soha nem késő rendszeresen mozogni, amelynek hatására sokat javíthatunk egészségi állapotunkon! 50 fölött – ha eddig még nem kezdtük el a sportolást – ideje  belevágni, megmutatjuk, milyen sportok az ideálisak ebben a korban!

Aki egész életében sportolt, annak nem okoz gondot, hogy idősebb korában is mozogjon, míg azok, akik soha nem mozogtak, sokkal nehezebben kezdenek bele a sportolásba, pedig a sportot bármilyen korban el lehet kezdeni. Természetesen a fokozatosság elvét kell követnünk, vagyis lépésről-lépésre mozogni egyre többet. Amint elkezdjük, látni fogjuk, hogy egyre jobb lesz a közérzetünk, kevesebb fájdalommal ébredünk reggelente, és ezek már elég motivációt adnak ahhoz, hogy ne adjuk fel az első izomláz vagy a kényelmetlenség miatt.

Pozitív hatások sokasága

A sportnak – bármilyen korban kezdjük is el – rengeteg jótékony hatása van a szervezetünkre: a legtöbben azért kezdenek mozogni, hogy fölösleges kilóiktól megszabaduljanak. Valóban: a sport csökkenti a testsúlyt, ám emellett jóval fontosabb pozitívumai is vannak: javítja a szív- és keringési rendszer egészségét, jótékony hatásai kiterjednek a váz- és izomrendszer egészséges működésére, növeli az állóképességet, csökkenti a csontritkulás kialakulásának valószínűségét, csökkenti a magas vérnyomást, segít megelőzni a cukorbetegséget, hogy csak néhányat említsünk a számos kedvező eredményből.

Milyen sportot válasszunk 50 felett?

50 fölött persze nem mindegy, hogy milyen sportot kezdünk űzni, természetesen, ha valaki rendszeresen sportolt, akkor ebben a korban is tágabbak a lehetőségei. A legfontosabb, hogy a választott sport ne legyen túlzottan megterhelő, és jól érezzük magunkat közben. Az egyik legjobb mozgásforma az idősebb korosztály részére az úszás, amely a csontrendszerre van kiváló hatással. Mivel az úszás kíméli az ízületeket, ezért bármelyik korban elkezdhető és űzhető. Az idősebb korosztály kedvelt sportja a nordic walking, mely nem más, mint egy intenzív tempójú séta egy speciális bot segítségével. A szívet jól megmozgató mozgásforma, jótékonyan hat az ízületekre, fokozza az állóképességet. Egy mindenki által űzhető formája a gyaloglás, ehhez még speciális eszköz sem szükségeltetik, csupán el kell indulni, és rászánni egy félórát.

A jóga és a különféle formában végzett gerinctornák azok, amelyek a gerinc egészségét és erősítését helyezik a középpontjukba, ami azért is nagy jelentőségű, hiszen a gerincünk egészsége van a legnagyobb mértékben elhanyagolva életünk során, a sok ülésnek és a mozgásszegény életmódnak köszönhetően.

A kocogás szintén bármelyik életkorban elkezdhető, lehet, hogy eleinte csak pár száz métert tudunk majd csak lefutni, ám ez napról napra növelhető, ahogy javul a kondíciónk. Érdemes amatőr futóklubhoz csatlakozni, hogy nagyobb motivációnk legyen, és a kezdeti nehézségek ellenére se adjuk fel idejekorán.

A kerékpározás szintén egy nagyszerű sport, és amellett, hogy minden tagunkat átmozgatja, nagyszerű tájakat is felfedezhetünk a segítségével – írja az EgészségMagazin ebben a cikkében.

Bármelyik mozgásformát válasszuk is, a lényeg a rendszerességen van, és azon, hogy mozgás közben is érezzük jól magunkat! Az egészségünk javulása már csak ráadás!