7+1 természetes módszer a fejfájásra

0
242

Ha gyötör minket a fejfájás, nem kell feltétlenül azonnal a gyógyszeres szekrényben keresgélnünk. Próbálkozzunk inkább valamilyen természetes megoldással – némelyik meglepően hatékony!

1. Változtass az életmódodon, igyál vizet

A fejfájás azt jelzi, hogy a szervezetnek szüksége van valamire. Általában nem iszunk eleget, bizonyos vitaminok hiányoznak vagy alváshiányban szenvedünk. De okozhatja a fejfájást a stressz, fáradtság, allergia, rossz testtartás, alacsony vércukorszint és a hormonok is.

Néha az életmód változtatása döntő fontosságú a fejfájás megállításában. Vizsgáld meg az étrendedet, igyál elegendő vizet és aludj amennyit csak szeretnél.

2. Jégzselé

Jó, ha van otthon a mélyhűtőben egy kis jégzselés tasak, mert a fejfájósoknak, migréneseknek gyors enyhülést jelenthet. Tegyük a homlokunkra vagy a halántékunkra, a lényeg, hogy előtte mindig tekerjük be egy törölközőbe!

3. Cayenne bors

A cayenne borsban található kapszaicin hatásos a gyulladások és a fájdalom ellen. Egy deci vízben keverjünk el negyed teáskanál cayenne-t, és a keverékkel dörzsöljük be a halántékunkat. Vigyázzunk, hogy a szemünkbe ne kerüljön!

4. Tea

Bizonyos teafajták segíthetnek enyhíteni a fejfájást – ilyen például a fahéj és a borsmenta, de a kerti székfű is nagyon hatásos.  Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásúak.

5. Illóolajak

A hígított borsmentaolajos bedörzsölés hatékonyan enyhítheti a halánték, illetve a homlok környékén jelentkező fejfájást. A levendulaolajnak pedig, amelyet párologtathatunk vagy tehetünk belőle pár cseppet akár fürdővízbe is, szintén fejfájáscsillapító hatása van, és migrén ellen is bevethető.

6. Természetes kiegészítők

Dr. Jennifer Stagg biokémikus olyan táplálékkiegészítőket ajánl, amik támogatják a krónikus fejfájás mitokondrinális funkcióját. “Gaykran javaslom a magnézium, koenzim Q10 és az Omega-3 zsírsavak felvételét” – mondja az orvos. “A migrénes betegeknél ajánlom a riboflavin (B2 vitamin) és a magnézium napi bevételét a megelőzés érdekében”.

7. Füldugó

Akik tudják, hogy zajos helyeken mindig megfájdul a fejük, érdemes mindig maguknál tartani egy pár füldugót. Jól jöhet utazásnál, ha idegen helyen alszunk, vagy hangos koncerteken, fesztiválokon is.

7+1. Testmozgás

Bár fejfájósan sokaknak semmi kedve mozogni, mégis érdemes megpróbálkozni egy kis sétával, kerékpározással, sportosabbaknak laza kocogással. Több kutatás is igazolja ugyanis, hogy a mozgás hatékonyan csillapíthatja a fejfájást. Ilyenkor az idegek, a szemek, valamint a nyak és az arc izmai is ellazulnak.

via: rodalesorganiclife.com