Napi 5 perc torna, amivel fogyni lehet és nem kell hozzá semmi…

0
223
13/1/09 carla pic david poole exercise number 1

A planking lényege, hogy a saját testsúlyoddal dolgozol, és nincsenek bonyolult feladatok, csupán a plank elnevezésű gyakorlatot kell variálnod.

Ennek a testedzésnek a mozdulatsorait nagyon könnyű megjegyezni, de azért nem árt helyesen elsajátítani az alapállást, mert erre épül fel az egész, illetve gerincfájdalmat okozhat, ha nem jól csinálod. A planking azért népszerű, mert egyszerű, ugyanakkor a leghatékonyabb testformáló és tartásjavító tornák között tartják számon.

Bárhol, bármikor

Plenkelni bárhol lehet, akár egy hotelszobában is végezheted, amikor éppen nyaralsz. Ráadásul már az alappóz is nagyon egészséges folyamatokat indít el a szervezetben: a hasizom összes csoportját munkára fogja, ezáltal szálkásít, javítja az erőnlétet, az izomkötegek teljesítményének növelésével támaszt nyújt a gerincnek, gyorsabb fokozatra pörgeti az anyagcserét, fejleszti az egyensúlyérzéket és a kitartóképességet, megnyújtja és feszesíti a hátizmokat, valamint formálja a combokat.

Fontos azonban, hogy első lépésként az alap plank-gyakorlat technikáját sajátítsd el megfelelően, ezzel kiküszöbölheted a további mozdulatsorok rossz felépítését, valamint a helytelen pózokból eredő izomsérüléseket. Ha okosan terheled a testedet, csupán ezzel a hat mozdulatsorral leolvaszthatod a zsírpárnákat a hasadról, a csípődről, a derekadról, a fenekedről és a combodról, illetve erősítheted a mellkas-, hát- és karizmaidat.

 

via: retikul.hu