Hatékony tartalom megjelenés

0
58

Előfordulhat, hogy az optimalizálás során túlzásba esünk és a lehető legtöbb tartalmat jelenítjük meg, ami nem jelenti azt, hogy hatékonyabb lesz az oldalunk. Gyakran találkozhatunk azzal, hogy a keresőoptimalizálásban a tartalom a lényeg, ugyanakkor sok semmitmondó oldal jön létre optimalizálás céljából. Egy idő után a mennyiségi tartalomra helyezett hangsúly írja felül a minőségi tartalomra való törekvést, ennek ellenére széles körben népszerű a nézet, hogy ha el akarjuk érni, hogy a Google értékelje oldalunkat, akkor minél több tartalmat kell megjelenítenünk. Egy elhibázott kampány védelmében gyakran lehet jó kifogás az egyre több tartalom megjelenítése, az optimalizálási szakemberek a több honlap és megjelenített tartalom létrehozását tartják a kampány alapvető eszközének.

A kiemelten versenyközpontú jogi terület az, ahol leginkább jelen van az egyre több tartalom iránti igény. Olyan tartalmakkal találkozhatunk, mint például „top 10 teendő, ha kocsinkat megkarcolták”, vagy ezek változatai, amik segítségével a cégek az ügyfél tartalmát próbálják optimalizálni. A jogi cégek saját részlegének célja, hogy minél több tartalmat hozzanak létre, de ezek alig érnek el forgalmat. Egy esettanulmány keretében több oldalt összehasonlítottak, egy oldal esetében eltávolítottak további oldalakat, amelyek közül voltak hasznosak a felhasználó számára, de nem volt alkalmas a keresési forgalom végpontjaként.

A második WordPress-alapú oldal esetében rengeteg duplikált tartalom jelent meg azáltal, hogy túlzásba vitték a címkék és kategóriák használatát, ez mellett gyenge tartalommal rendelkező oldalak sokaságát hozták létre. Három alkalommal szüntettek meg oldalakat ennek kezelésére. Tíz ehhez hasonló oldalt kellett megszüntetni, amelyek tartalmukban duplikált tartalmakat jelenítettek meg. Egy másik esetben 147 oldalt láttak el „no-index” címkével, hogy kivonják a listázás folyamata alól, főleg hírek, címkék és kategóriák alapján jöttek létre. A listázott oldalak csökkenésével párhuzamosan növekedett az organikus forgalom mértéke.

A szakemberek számára egyik sem lehet újdonság, a „Panda” frissítést legtöbben már ismerik, azonban továbbra is azzal találkozunk, hogy a tartalom a legmeghatározóbb, ami arra biztatja az oldalak tulajdonosait (legfőképpen kisvállalkozásokat), hogy minél több tartalmat jelenítsenek meg. Az esetek nagy részében viszont inkább jellemző, hogy nagyobb forgalmat a kevesebb tartalom generál.