Megérkezett a MÁV válasza

0
16
Az esztergomi vonal miatt ritkulhatnak a Balaton felé tartó járatok
Az esztergomi vonal miatt ritkulhatnak a Balaton felé tartó járatok

Múlt héten több kérdés felmerült mind az utasszám növekedéssel, mind a parlagfűvel kapcsolatosan. A MÁV ma válaszolt a kérdéseinkre. Legalábbis egy részükre. Igen, mert a felújítással kapcsolatos kérdéseket az emailben nem emeltük ki -csak linkeltük – , így arra még nem kaptunk választ sebaj, nekifutunk ismét. Tehát az emailben feltett kérdések a következőek voltak.

A kérdéseink az alábbiak voltak az esztergomi vonallal kapcsolatosan:

  • Milyen viszonylatokban emelkedett az utasszám 30%-ot? Teljes viszonylatban, vagy csak az új megállókban? Be lehet tekinteni a mérési adatokba?
  • Jelen pillanatban parlagfűvel teliek a régió vonalai. Miért nem végezték el a törvényben július 1-ig meghatározott időpontig a parlagfű mentesítést a MÁV-hoz tartozó vonalakon? Mekkora büntetést fizettek eddig ki az el nem végzett mentesítés miatt?

Íme a válasz:

A Budapest–Esztergom vasútvonal utasforgalma mintegy 30%-kal emelkedett a felújítás előtti adatokhoz viszonyítva, a felújítás időszakához képest pedig kb. duplájára nőtt.

Az esztergomi vonalon, figyelembe véve 2011. és 2016. közötti időszakot, a következő viszonylatokban emelkedett legalább 30%-kal az utasfő.

 

indulóérkező
AngyalföldKlotildliget
RákosrendezőKlotildliget
PiliscsabaLeányvár
PilisjászfaluRákosrendező
DorogEsztergom-Kertváros
PiliscsabaRákosrendező
PilisvörösvárPiliscsév
Budapest-NyugatiSzabadságliget
ÜrömAquincum felső

Az új megállók esetében (Aranyvölgy, Szélhegy, Vörösvárbánya, Magdolnavölgy) mivel azok csak a 2015. augusztus 20. utáni nyitáskor kerültek be a menetrendbe, ilyen jellegű összehasonlítás nem készíthető.

Az esztergomi vonal villamosítási projektjét a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő irányítja, így kérjük, keressék a NIF sajtóirodáját a témában. Hozzátesszük, hogy a villamosításról a NIF által kiadott közlemény is megjelent a sajtóban nemrég.

A parlagfű irtását részben saját munkaerővel, részben közfoglalkoztatási jogviszonyú munkavállalókkal végezzük. A rendelkezésünkre álló korlátozott anyagi és infrastrukturális erőforrások nem teszik lehetővé a nagyságrendileg 16 millió négyzetméter terület rendszeres kaszálását, ezért a működéshez szükséges technológiai területek ütemezett kaszálásán kívül a diszpécseri rendszerünkbe érkezett bejelentések szerint végezzük a parlagfű- és gyommentesítést.

A hatékonyabb irtás érdekében országosan 20 vasútállomás esetében megállapodást kötöttünk a helyi önkormányzattal az állomás körüli zöld területek karbantartására. A jövőben várhatóan ezen együttműködési kör bővülni fog, melynek köszönhetően az irtás intenzitása további lendületet vehet a vasúttársaság területein.  

2016-ban összesen 100.000 Ft bírság kifizetésére került sor.

Már 8 évvel ezelőtt is még a Megint Állunk Vazze projektem alatt is komoly panaszok voltak a parlagfű helyzetre. Kicsit visszásnak tetszik, hogy a 16 millió négyzetméterre csak 100 ezer forint bírságot fizettek. Az állampolgárokat súlyos összegek kifizetésére is kötelezhetik, de ahogy láthatjuk a MÁV ahhoz képest filléres bírságot kapott. Ma  további kérdéseket tettünk fel: a régióban született-e a fent említett megállapodás? Hol tart az állomások garanciális javítása?