NIF: Emelkedett az utasszám – és amiről a hírek nem szólnak avagy kérdések a NIF-hez és a MÁV-hoz

0
75

A minap a NIF közzétette, hogy a Budapest–Esztergom vasútvonal utasforgalma mintegy 30%-kal emelkedett a felújítás előtti adatokhoz viszonyítva. Korábban elég sok cikket írtam a MÁV-ról más formátumban (Megint Állunk Vazze blog), így kicsit megpiszkálta a csőrömet a dolog. Hiszen annak a 30%-nak valahol máshol is jelentkeznie kellene. A 10-es úton érezhetően _nem_ csökkent az autós forgalom, azt sem gondolnám, hogy hirtelen 3 év alatt ekkorát ugrott az agglomeráció lélekszám tekintetében.

De akkor mi történhetett? Feltételezésem szerint az újabb megállók beiktatásának köszönhető az utasforgalom növekedés, ami nem teljes vonalon utazókra és nem az ingázókra vonatkozik. Így is igaz az állítás, de máris más képet fest. Ez csak feltételezés, de a részletes statisztikát és adatokat el fogjuk kérni a NIF-től. Kicsit pontosabb adatok jobban festenének. Attól még ugyanúgy örülünk a vasútnak (már amikor jár), ha csak rövid viszonylatokban nőtt meg az utasforgalom. Amint megkaptuk a választ ezzel kapcsolatosan azonnal közzétesszük.

Hol tart a villamosítás?

Még júniusban nagy hírverés volt, hogy  ” A  tervek szerint júliusban elstartolnak a Budapest-Esztergom vasútvonal villa2016-07-17mosításának kivitelezési munkálatai. A fejlesztés során 2016. év végéig, illetve 2017. tavaszáig Angyalföld – Újpest között új 2. vágányt építünk, a Béke útnál gyalogos aluljárót alakítunk ki. 2017. végéig készül el a villamos felsővezeték Rákosrendező – Esztergom között. Esztergomban átépítjük az állomást, illetve tehervágányt építünk. Megújul a felvételi épület, az autóbusz pályaudvart pedig a vasútállomás mellé helyezzük át.”

Jelen pillanatban a projekt még az “előkészítés alatt” listában sem található a NIF Zrt oldalán: http://nif.hu/projektek/vasutfejlesztes/

Természetesen a PiliCentrum a pilisi portál ennek is utánakérdezett.

 

Továbbra is finoman szólva érdekes állapotok uralkodnak egy-egy megállóhelyen. Lásd 10-es út csoportban szinte naponta említett Aquincum, vagy Szélhegy mh-ek. A garanciális javítások, a munkálatok befejezése megtörténik még a tél beállta előtt?

Parlagfűhelyzet:
Nem lehet nem észrevenni, hogy a vasút melletti területeken hatalmas parlagfű és gaztelepek vannak. Egy önkormányzatnál dolgozó barátom elmondta, hogy szerették volna lenyírni legalább az egyik állomás környékét, de a MÁV alkalmazott nem engedte, mondván nincs engedélyük a területen tartózkodni. De akkor ki és mikor fogja irtani a parlagfüvet? Esetleg a lakosság szervezzen egy megmozdulást erre, hogy a MÁV végre csináljon valamit, mint amikor 7 éve pár fiatal kitakarított 2 vagont?

A MÁV-hoz intézett kérdéseink az alábbiak:
Miért nem végezték el a törvényben július 1-ig meghatározott időpontig a parlagfű mentesítést a MÁV-hoz tartozó vonalakon?  Mekkora büntetést fizettek eddig ki az el nem végzett mentesítés miatt?

Kérdéseinket felettük az illetékeseknek, amint megérkeznek a válaszok azonnal közzétesszük.