PPC és Google Adwords hirdetés – a kifejezések jelentése

0
26
PPC adwords hirdetés lényege
PPC adwords hirdetés lényege

A legolcsóbb és a leghatásosabb, ha a hirdetésre is az internetet használjuk, ehhez pedig a Google hirdetés a legkézenfekvőbb megoldás. Az internet teljesen körbeveszi a világunkat, életünket és hétköznapjainkat, így igazából semmi meglepő nincs már abban, ha a vállalkozások is inkább az interneten hirdetnek, minthogy óriásplakátokra költenék a pénzüket. Mindenki elméjébe beleégett a kép, hogy a szórólapokat osztogató egyetemisták papírlapjai egytől-egyik a kukákban végzik, hogy a papír plakátokat leszaggatják az utcákról, hogy a televíziós reklámok sem érnek ma már sokat, hiszen általában átkapcsolunk a reklámról, ha még egyáltalán nézünk televíziót.

A mai vásárló tudatosan költi a pénzét – vagyis azt hiszi… Vásárlás előtt az interneten tájékozódik, a Google keresőbe írja be a keresett termékeket, vagy a felhasználni kívánt szolgáltatásnak ott olvas utána. Cikkeket keres, olyan helyeket, ahol vásárolhat a termékekből, ahol akciókra futhat rá, keresi azokat a cégeket, akik a legkedvezőbb ajánlatokat kínálják. Így tesz a vásárló, az okos vállalkozó pedig modern hirdetésekkel lepi el a keresőfelületeket. De ha nem szórólapon és nem a televízióban, akkor hogy hirdetünk? Vagyis hogyan használható ki az internet a hirdetésekre? PPC és Google hirdetés, amelyekről most a Netmarketing szakértője mesél nekünk.

A PPC és a Google Adwords a kattintás alapú hirdetéseket foglalja össze, tehát azt jelenti, hogy a hirdetőnek csak akkor kell fizetnie a hirdetés után, ha arra rá is kattintottak, vagyis annyiszor kell egy bizonyos összeget kifizetnie, ahányszor rákattintottak a hirdetésére. A PPC rövidítés a Pay Per Click – kattintás utáni fizetés –, ami a Google hirdetés alapjául szolgál. A Google hirdetés megosztja a közönséget, egyik táborba a támogatók, másikba azok tartoznak, akik szerint ez kizárólag a kitalálóknak és azoknak hoz valamilyen hasznot, akik megalkotják ezeket a hirdetéseket. Sokan azonban kedvezőnek találják, hiszen egy modern és hasznos hirdetési lehetőségről van szó. Szerintük azok, akik nem látnak ebben lehetőséget egyszerűen nem tudják alkalmazni. A Google hirdetést ugyanis fel kell építeni, amely nem annyira egyszerű feladat.

A Google hirdetés legnagyobb előnye a rugalmasságban rejlik, hiszen bármikor elindítható, de bármikor le is állítható, szüneteltethető, újraindítható, és módosítható. A PPC-ben az a legfontosabb, hogy nem a hagyományos módon fizetünk egy hirdetésért, hanem az alapján, ahányan ki is nyitották azt.

A különbség abban áll a hagyományos és a Google hirdetés között, hogy amikor befizetjük a hagyományos hirdetést, akkor nem tudjuk, hogy az végül hány emberhez ért el, lehetséges, hogy összesen 3 ember nézett rá, mi ugyanannyit fizettünk érte, mintha több száz embert szólított volna meg, a Google azonban csak azt a hirdetést fizetteti ki velünk, amelyet valóban kinyitottak és megnéztek a leendő ügyfelek vagy érdeklődők.

Ez egy kiváló stratégiának bizonyul az internetes hirdetések terén. Azért is kedvelik ezt sokan, mert arra is lehetőség van, hogy akár saját magunk adjuk meg a hirdetések összegét, hogy egy kattintás után mennyit is fizessünk a Google-nak. Ez azt jelenti, hogy relatív alacsony összegért akár nagyobb fejlődés és elérés is létrehozható. A Google hirdetés akkor lesz sikeres egy kezdő cég számára, ha meghatározza a célokat, ha meg tudja állapítani a megfelelő kulcsszavakat, ha van egy jó ajánlata és ha az indulásnál egy 5-10 szavas pontos kulcsszóegyezést használ. A későbbiekben fontos, hogy figyelje és kövesse az oldal sikerességét, kövesse a kulcsszavakra kattintásokat, és azokat a kulcsszavakat, amelyek rosszul teljesítenek, egyszerűen elhagyja. Az oldal optimalizálásával, a kulcsszavak helyes használatával, a jól megírt cikkekkel szinte biztosra mehet a sikerben.

Kérjen szakmai tanácsadást, vagy bízza a Google hirdetést külsős, hozzáértő személyre a biztos siker érdekében.