Sikeres marketing – sikeres cég

0
200

Egy cég sikere a legtöbbször azon múlik, hogy hogyan tudja „eladni” magát és termékeit vagy szolgáltatásait a piacon, amelyhez szükséges egy jó marketingstratégia. A megfelelően felépített marketingtevékenység nagy odafigyelést és sok munkát igényel, ám nélküle elképzelhetetlen egy cég jövője.

Marketing, és ami mögötte van

Egy cég marketingtevékenysége egy igen összetett feladat, nem véletlen, hogy erre a területre külön képeznek szakembereket, akik csak a marketingstratégia kialakításában, a marketingtevékenység megtervezésében és végrehajtásában tevékenykednek, hogy a cég ismertsége minél nagyobb legyen. Emellett magában foglalja a termékek iránti lojalitás, a márkahűség kialakítását és az ide vezető lépéseket.

Egy újonnan megalakított cégnek mindig nehéz betörni az általa forgalmazott vagy gyártott termékek, illetve nyújtott szolgáltatások piacára, hiszen a piacon korábban jelenlevő cégek mindig versenyelőnyben vannak. Ennek ellenére – mivel egyetlen cégnek sincs bebetonozott helye az adott piacon – megfelelően felépített marketing elemekkel a versenyben győztesen kerülhet ki.

Arculattervezés, reklám, vásárlásösztönzés

Egy cég marketingtevékenysége nem csak a reklámban merül, ki, ahogy azt sokan gondolják, hiszen a termék megtervezésétől az árképzésen, és az értékesítési politikán át, a kommunikációig igen nagy területet ölel át. Ahhoz azonban, hogy a cégünk legyen „arca”, elengedhetetlen az arculat megtervezése, mely több okból is fontos. A cég arculati elemei egyrészt mindenen megjelennek (legyen az névjegykártya, levélpapír, készíthetünk vele molinót, roll-up-ot, amit a céges rendezvényeken, vagy külső megjelenésekkor használhatunk), másrészt növelhető vele a cég iránti hűség, a „márka” iránti lojalitás, a vevők és az ügyfelek részéről. Ezért az arculat nem elhanyagolható, bár sok cég, az egyébként is szűkös költségvetése miatt, hajlamos ezen spórolni, ami nagy hiba! Az arculattal könnyebben elérhetjük a potenciális ügyfeleket, és ők is könnyebben beazonosíthatják cégünket, ezzel is nő a cégünk iránti bizalom.

Ugyanilyen fontos a cég kommunikációs politikája, és annak elemei, mint a reklám (mely lehet közvetlen és indirekt), a különféle vásárlásösztönző módszerek, a PR (public relations), és a személyes eladás is, amennyiben termékeink megengedik a személyességet.

A reklám elengedhetetlen része a marketing, nélküle hogyan is tudnánk megismertetni a termékeinket a vásárlóinkkal, ügyfeleinkkel? Ezzel az eszközzel igen sokoldalúan tudjuk hirdetni magunkat és termékeinket, a TV-reklámtól kezdve az óriásplakátokon át az újságokban való hirdetésig. Vannak a promóciónak olyan eszközei is, amelyek kevésbé nyíltak, sok cég ezeket is gyakran alkalmazza, ilyen a szponzoráció alkalmazása, nyereményjáték hirdetése vagy a termékpróba például, mely közül sok már elfogadott és teljesen természetes.

Ha a marketing különféle elemeinek használata mellett költséghatékonyan is szeretnénk működtetni a cégünket, akkor célszerű például egy digitális nyomdával hosszú távú szerződést kötni, melynek fejében nagy kedvezményeket lobbizhatunk ki a céges arculati elemek, reklámok, szóróanyagok elkészítésének vonatkozásában.